مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری چقدر است؟ (به استناد منابع علمی معتبر)

ارسال رایگان زعفران به سراسر ایران
  1. زعفرانت
  2. بلاگ
  3. سلامتی
  4. مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری چقدر است؟ (به استناد منابع علمی معتبر)

مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری چقدر است؟ (به استناد منابع علمی معتبر)

مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری چقدر است؟ (به استناد منابع علمی معتبر)

زعفران گیاهی چند منظوره است. ولی اغلب به دلیل عطر و طعم و رنگدهی ویژه و خاصی که دارد، به عنوان ادویه در غذاهای مختلف روزمره و همچنین در انواع نوشیدنی های سرد و گرم و سایر موارد غذایی دیگر، استفاده می شود.

پس باید در نظر داشت که برای مصرف خوراکی زعفران (حتی برای افراد بزرگسال و در شرایط معمولی)، حد و مرز ایمن تعیین شده است.

بنابراین «مصرف بیش از حد مجاز» و «استفاده در شرایط خاص» احتمالاً عواقب خطرناکی را برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت.

حتماً بخوانید: میزان مجاز مصرف زعفران در روز چقدر است؟

در ادامه این مقاله، صرفاً مروری بر «میزان مجاز مصرف زعفران در بارداری و شیردهی» بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی خواهیم داشت که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با زعفرانت همراه باشید.

 

اگر تا الان رنگ و عطر و طعم زعفران اصل و درجه یک را امتحان نکرده ‌اید، پیشنهاد می ‌کنیم با خرید اینترنتی زعفران از زعفرانت تجربه کم نظیری از دنیای مسحور کننده طلای سرخ داشته باشید.

 

مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری

استفاده از زعفران (بخصوص در دوزهای بالا) ممکن است برای گروه های خاصی از افراد خطرناک تر باشد. به عنوان مثال مطالعات علمی معتبر نشان می دهند که زنان باید از مصرف زعفران در دوران بارداری جداً خودداری کنند.

بنابراین حد مجاز مصرف زعفران در بارداری تعیین نشده. چون حتی مقادیر اندک زعفران مصرف شده در غذا هم، می تواند دارای اثرات انقباضی و تحریک کننده بر روی رحم باشد و ممکن است باعث سقط جنین شود.

مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری
دوران بارداری و لزوم تغییر سبک زندگی

 

مقدار مجاز مصرف زعفران در شیردهی

در رابطه با اینکه مصرف زعفران در دوران شیردهی بی خطر و ایمن است، اطلاعات مستند و قابل اعتماد و کافی وجود ندارد.

بنابراین حد مصرف مجاز زعفران در شیردهی تعیین نشده و به طور کلی پیشنهاد می شود برای حفظ سلامتی مادر و کودک، از مصرف زعفران در دوران شیردهی هم خودداری گردد.

مقدار مجاز مصرف زعفران در شیردهی
دوران شیردهی و لزوم تغییر سبک زندگی

 

هشدار

·      تأکید می شود در صورت تمایل به مصرف زعفران و فرآورده های آن در دوران بارداری و شیردهی، قبلاً با پزشک متخصص مشورت کنید.

·      استفاده خوراکی زعفران، می تواند «به هر شکل» و «در هر فرآورده ای» باشد. در نتیجه این موضوع در منع مصرف زعفران در دوران بارداری و شیردهی، تفاوتی ایجاد نمی کند.

·      تمام اطلاعات ذکر شده در این مقاله، به منزله ارائه روشی برای درمان خودسرانه بیماری خاص یا جایگزینی فوائد زعفران با دستورات پزشکی و روانپزشکی نیست. پس نیاز است که حتماً تمامی درمان ‌های تخصصی (حتی با زعفران) زیر نظر پزشک انجام گیرند.

 

برخی از منابع مورد استفاده: medicalnewstoday - drugs - webmd

 

برای خرید زعفران «اصل» و «باکیفیت» کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.


به‌راحتی این صفحه را به دوستان خودتان معرفی کنید!
مطالب بعدی را از دست ندهید!
تمام مطالب زعفرانت، در واقع یک سری مشاوره‌های رایگان هستند که از تحقیقات و تجربیات ده‌ها زعفران‌کار، زعفران‌فروش و زعفران‌پژوه برگرفته شده؛ برای شما که می‌خواهید درباره زعفران بیشتر بدانید. بنابراین اگر علاقه‌مند به دنبال کردن جدیدترین مطالب زعفرانت هستید، ما این کار را برایتان آسان‌تر کرده‌ایم. با عضویت در خبرنامه زعفرانت، همیشه شما را در جریان تازه‌ترین مطالبی که منتشر می‌کنیم، قرار می‌دهیم. در اینصورت هیچ مطلبی را از دست نخواهید داد.
نظر خودتان را درباره این مطلب بنویسید
captcha
=

دسته‌بندی‌های‌ موضوعی بلاگ برای دسترسی سریع‌تر


برگشت به بالا