مهم ترین مصارف زعفران چیست؟ (کاربرد زعفران در جهان)

ارسال رایگان زعفران به سراسر ایران
  1. زعفرانت
  2. بلاگ
  3. عمومی
  4. مهم ترین مصارف زعفران چیست؟ (کاربرد زعفران در جهان)

مهم ترین مصارف زعفران چیست؟ (کاربرد زعفران در جهان)

مهم ترین مصارف زعفران چیست؟ (کاربرد زعفران در جهان)

شناخت انواع مختلف کاربرد زعفران به ما دیدی فراتر از استفاده زعفران در غذاها و خوراکی ها می دهد. به همین منظور اگر بخواهیم با موارد مصرف زعفران آشنا شویم، می توانیم در ۳ گروه مجزا آن را دسته ‌بندی کرده و بررسی کنیم.

·      گروه ۱: مصارف غذایی (بیشترین میزان)

·      گروه ۲: مصارف پزشکی

·      گروه ۳: مصارف صنعتی (کمترین میزان)

در این مقاله، تلاش می کنیم مختصراً مروری کلی بر «انواع موارد مصرف زعفران» در سطح جهانی داشته باشیم. در ادامه با زعفرانت همراه باشید.

 

اگر تاکنون از تنوع کاربرد زعفران اصل استفاده نکرده‌ اید، توصیه می‌ کنیم با خرید زعفران از زعفرانت، تجربه متفاوتی از دنیای باشکوه و مسحور کننده طلای سرخ داشته باشید.

 

۱ - مصارف زعفران در غذا و آشپزی (food uses of saffron)

زعفران در سراسر جهان به عنوان یکی از مواد اولیه مهم در آشپزی، استفاده می شود و کاربردهای گسترده ای (بخصوص در غذاهای مدیترانه ای و خاور میانه) دارد.

عطر و بوی شگفت انگیز، طعم و مزه ای متمایز و البته رنگ پر جنب و جوش، زعفران را به یک افزودنی چند منظوره در بسیاری از غذاهای ملل مختلف تبدیل کرده است.

روح بخشیدن به انواع غذاها، انواع شیرینی ها، انواع دسر ها، انواع نوشیدنی ها، و... تنها بخشی از کاربردهای رایج زعفران در صنایع غذایی است.

حتماً بخوانید: کاربرد زعفران در آشپزی (مصارف غذایی زعفران)

پلو زعفرانی با خورشت قورمه سبزی

 

۲ - مصارف زعفران در پزشکی (medical uses of saffron)

استفاده از زعفران در طب سنتی ایرانی، سابقه ای طولانی دارد. همچنین در صنایع داروسازی، زعفران به عنوان یک ماده اولیه در تولید برخی از داروها و مکمل ‌های غذایی استفاده می ‌شود.

مصلح برنج، قاعده آور بودن، ضد افسردگی و خواص آنتی ‌اکسیدانی، فقط قسمتی از کاربردهای مرسوم و مشهور زعفران در علم پزشکی است.

البته باید توجه داشت با اینکه مصرف زعفران در زمینه های پزشکی برای پیشگیری، کنترل و حتی درمان چندین بیماری مورد استفاده قرار گرفته و امیدوار کننده بوده است؛ ولی باز هم تحقیقات بیشتری برای درک کامل کاربردها، آزمایش های بالینی، درک مکانیزم ها، مشخص شدن میزان اثر بخشی، تعیین دوز مطلوب و تداخلات احتمالی آن با سایر داروها مورد نیاز است.

حتماً بخوانید: خواص زعفران (مصارف دارویی و درمانی زعفران)

آزمایش زعفران در آزمایشگاه

 

۳ - مصارف زعفران در صنایع مختلف (industrial uses of saffron)

زعفران بعد از مصارف آشپزی و دارویی، کاربردهای صنعتی مختلفی هم دارد. همین موضوع باعث شده است که یکی از محصولات مهم و با ارزش در بازارهای جهانی باشد.

استفاده از زعفران به عنوان ماده اولیه در صنعت عطرسازی؛ استفاده از زعفران به عنوان ماده اولیه ای ارزشمند با خواص دارویی در صنعت آرایشی و بهداشتی و مراقبتی؛ استفاده از زعفران در صنعت نساجی؛ و استفاده از زعفران در صنایع دستی و هنرهای سنتی فقط بخشی از متداول ترین کاربردهای زعفران در صنایع مختلف است.

حتماً بخوانید: آشنایی با مصارف صنعتی زعفران

خط تولید کرم

 

مهم ترین کاربرد زعفران

توجه به این نکته ضروری است در حالی که زعفران کاربردهای مختلفی دارد، اما کاربرد اصلی آن «عمدتاً در بخش آشپزی» و در درجه بعدی بخش دارویی است.


برای خرید زعفران «اصل» و «باکیفیت» کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

به‌راحتی این صفحه را به دوستان خودتان معرفی کنید!
مطالب بعدی را از دست ندهید!
تمام مطالب زعفرانت، در واقع یک سری مشاوره‌های رایگان هستند که از تحقیقات و تجربیات ده‌ها زعفران‌کار، زعفران‌فروش و زعفران‌پژوه برگرفته شده؛ برای شما که می‌خواهید درباره زعفران بیشتر بدانید. بنابراین اگر علاقه‌مند به دنبال کردن جدیدترین مطالب زعفرانت هستید، ما این کار را برایتان آسان‌تر کرده‌ایم. با عضویت در خبرنامه زعفرانت، همیشه شما را در جریان تازه‌ترین مطالبی که منتشر می‌کنیم، قرار می‌دهیم. در اینصورت هیچ مطلبی را از دست نخواهید داد.
نظر خودتان را درباره این مطلب بنویسید
captcha
=

دسته‌بندی‌های‌ موضوعی بلاگ برای دسترسی سریع‌تر


برگشت به بالا